Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”). Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych na zasadach na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku (więcej informacji).  

zamknij

Najczęściej kupowane

Producenci

Promocje

Tagi

Szukaj

Ostatnie posty

Wszystkie posty

Nowość - bikefitting rowerów gravelowych

Promocja dla osób zapisanych na gravelowe ultra

Wszystkie osoby, które zarezerwują u nas bikefitting roweru gravelowego i prześlą do nas mailowo potwierdzenie rejestracji w wyścigu ultra z poniższej listy będą mogły skorzystać z promocyjnej ceny 399 zł. W razie pytań zapraszamy do kontaktu mailowego: bikefitting@trirent.pl  lub telefonicznego: +48 695 180 413.

Lista wyścigów: 

  • Great Lakes Gravel 
  • Polish Gravel Race
  • Wanoga Gravel 
  • Mazowiecki Gravel 
  • Gravel Attack 400
  • Pomorska 500
  • Wisła 1200
  • Bałtyk-Bieszczady Gravel Tour
  • Suwalskie Tropy Race 500
  • Polish Bike Tour Bałtyk 600
  • Polish Bike Tour Wschód 1000
  • Polish Bike Tour Góry 400
  • Polish Bike Tour Zachód 800
  • Gravelowe Pogórza
  • Sudovia Gravel
  • Baltic Bike Challenge
  • ŚWiR
  • Ultra Sudety Gravel Race
  • Brejdak Gravel 700
  • Wschód 2021
  • Warta Gravel

Twojego wyścigu nie ma liście? Napisz do nas, a my zobaczymy, co da się zrobić. ;) 

Dlaczego Gravele?

Wraz z wybuchem gravelowej gorączki ogromna rzesza kolarzy przesiadła się na rowery gravelowe. Starsi kolarze często z uśmiechem komentują obecną sytuację, mówiąc, że gravele to nic innego staromodne sztywne rowery z lat 90-tych z kierownicą typu baranek. I mają sporo racji. Gravel to rower, w którym zazwyczaj nie ma żadnej amortyzacji, jednak przeznaczony jest do jazdy głównie w terenie.

W efekcie otrzymujemy rower, który do niedawna w ogóle nie występował w podręcznikach do bikefittingu. Ramy o geometrii przypominającej szosy endurance, wyposażone nierzadko w opony o szerokości do 40 mm, kierownice typu baranek lub flare (z rozszerzającym się dolnym chwytem), które użytkowane są w mieszanych warunkach, nierzadko ze sporym obciążeniem w postaci toreb lub bagażnika.

Wyposażenie roweru w torby to dodatkowy element, który zmienia specyfikę jazdy oraz wymaga specjalnego podejścia podczas fittingu. Nawet najlepiej zaprojektowane torby będą zmieniały środek ciężkości roweru, co wpływa na specyfikę jazdy, wymuszając subtelne zmiany pozycji kolarza. Wystarczy przejechać się kilka metrów z wypełnioną podsiodłówką lub torbą na kierownicy, żeby przekonać się, że rower skręca zupełnie inaczej, a utrzymanie linii jazdy wymaga balansowania ciałem, szczególnie w terenie.

Bikefitting roweru gravelowego fitting wyścigi ultra Warszawa

Kilkudniowa jazda z minialną ilością snu oraz dodatkowym obciążeniem w postaci toreb to nie lada wyzwania nawet dla wytrenowanych zawodników. Foto: Sebastian Saleta

Dlaczego ultra?

Kolarstwo ultradystansowe stanowi spore obciążenie dla organizmu — jazda przez kilka dni, podczas której sen ograniczony jest do minimum, a ciało popychane jest do granic wytrzymałości. Nasze doświadczenie pokazuje, że po kilku godzinach jazdy, kiedy pojawia się pierwsze zmęczenie, przestajemy kontrolować pozycję na rowerze. Ciało ogranicza wykonywane ruchy to niezbędnego minimum, mięśnie core słabiej utrzymują pozycję tułowia, a kolana tracą liniowość pracy i zaczynają uciekać na boki lub do środka. 

W takiej sytuacji prawidłowo ustawiona pozycja jest jedyną linią obrony przed kontuzjami powstającymi na skutek nakładających się mikro urazów powstających w wyniku wielokrotnie wykonywanych nieprawidłowych ruchów. O ile pełne energii ciało jest w stanie utrzymywać prawidłowy wzorzec ruchu nawet na rowerze, który nie był dopasowany, to po kilkunastu godzinach w siodełku ten mechanizm przestaje działać.

Bikefitting graveli wyścig ultra fitting Warszawa Trirent

Linowość pracy kolan jest jednym z najważniejszych parametrów analizowanych podczas fittingu. 

Jak wygląda bikefitting roweru gravelowego?

Metodyka bikefittingu gravelowego różni się nieco od dopasowywania pozycji w rowerze szosowym. Spotkanie zaczynamy od wywiadu, podczas którego analizujemy historię kontuzji, styl jazdy oraz cele startowe. Następnie przechodzimy do badania, w którym określamy poziom rozciągnięcia i sprawdzamy występowania ewentualnych przykurczy. W końcowej fazie przechodzimy do ustawiania roweru, a krok ten odbywa się z uwzględnieniem toreb, które zostaną zabrane na wycieczkę lub wyścig.

Wiele osób podczas jazdy z torbami do bikepackingu nieświadomie zmienia pozycję na rowerze. Wypchany frame bag często powoduje odsunięcie kolan od ramy, torba na kierownicę może powodować zmianę ułożenia rąk na klamkach a podsiodłówka przesunięcie się do przodu na siodełku. Zmiany te powodują odejście od optymalnej pozycji, a w perspektywie długofalowej zwiększają ryzyko kontuzji.

Chcesz umówić się na bikefitting? 

Napisz: bikefitting@trirent.pl  lub zadzwoń: +48 695 180 413.

Produkty pokrewne

Freelancerka, copywriterka, projektantka graficzna, fanka kolarstwa gravelowego, bikepackingu i enduro. Początkująca zawodniczka ultra. Kocha wszystko, co związane z rowerami. Kiedy nie jeździ, z całych sił stara się uratować świat działając na rzecz ekologii, zrównoważonego rozwoju oraz walcząc o prawa kobiet. 

Zostaw komentarz