Bikefitting graveli na wyścigi ultra w sklepie Trirent Mokotów

Bikefitting graveli na wyścigi ultra w sklepie Trirent Fort Mokotów

Bikefitting polega na dopasowaniu roweru idealnie do proporcji ciała i możliwości kolarza. Na ustawienie pozycji najczęściej decydują się kolarze szosowi, triathloniści oraz zawodnicy ultramaratonów. Procedura bikefittingu zajmuje od 3 godzin w górę i różni się w zależności od potrzeb i indywidualnych celów każdego klienta.

Dlaczego warto skorzystać z usługi bikefittingu?

Kolarstwo to sport powtarzalnych ruchów — podczas dwugodzinnej jazdy na rowerze każde z Twoich kolan wykonuje ponad 10 000 zgięć i wyprostów. Nawet malutka nieprawidłowość w Twoim wzorcu ruchu powtórzona kilkadziesiąt tysięcy razy może prowadzić do nawarstwiania się mikrourazów, co w efekcie może doprowadzić do kontuzji. Z tego względu bikefitting jest szczególnie polecany kolarzom ultradystansowym, którzy pokonują ogromne dystanse bez możliwości odpoczynku.

Bikefitting to nie tylko prewencja kontuzji — to także sposób na uzyskanie komfortu i lepszych osiągów podczas jazdy. Fabryczne ustawienie roweru nigdy nie będzie idealnie dopasowane do unikatowej budowy Twojego ciała. Z tego względu warto jest zainwestować w bikefitting, który należy traktować jako kolejny element na drodze do bezpiecznej i wygodnej jazdy. Dobrze dopasowana pozycja pozwoli Ci maksymalnie wykorzystać Twój potencjał podczas rywalizacji sportowej. Prawidłowa pozycja sprawia, że mięśnie pracują w prawidłowym wzorcu ruchu, generując maksymalne zakresy mocy.

Bikefitting ustawienie pozycji na rowerze Warszawa

Na jakie problemy pomaga bikefitting?

Bikefitting pomaga rozwiązać takie problemy, jak:

  • drętwienie lub utrata czucia palców u rąk

  • ból w okolicy łokci

  • drętwienie lub ból karku

  • bóle pleców

  • ból lub drętwienie krocza, obtarcia w okolicach guzów kulszowych

  • ból bioder

  • ból kolan/uczucie ciągnięcia z tyłu kolana/przeciążenia ścięgna rzepki

  • ból kostek

  • drętwienie palców u stóp/uczucie gorąca w stopach podczas jazdy

  • nieprawidłowa mechanika pedałowania

Fitting roweru szosowego bikefitting Warszawa

Jak wygląda sesja bikefittingu?

Każda sesja bikefittingu składa się z kilku elementów:

Wywiad — każde spotkanie rozpoczynamy od rozmowy, podczas której wspólnie ustalamy Twoje cele i priorytety. Wywiad obejmuje analizę dotychczasowych wyników, rozmowę na temat kontuzji z przeszłości oraz aktualnych dolegliwości. W tym kroku ważna jest szczerość — bikefitter, podobnie jak lekarz, będzie mógł pomóc Ci dopiero, jeśli pozna wszystkie Twoje problemy.

Badanie — w tym kroku fitter sprawdza, jakie są możliwości i ograniczenia Twojego ciała. Analizuje zakresy ruchu Twoich stawów, sprawdza rozciągnięcie mięśni i ocenia strukturę stawów. Nie staraj się stać na baczność, czy na siłę pokazywać, jak bardzo jesteś rozciągnięty. Wprawne oko naszego fittera od razu wyłapie wszystkie nieprawidłowości.

Nie przejmuj się, jeśli w tym momencie okaże się, że masz lekko skrzywiony kręgosłup lub nierówną długość nóg — nie ma na świecie osoby idealnie symetrycznej, a Ty zrobiłeś właśnie pierwszy krok w kierunku lepszego zdrowia i samopoczucia.

Analiza aktualnej pozycji na rowerze — przed przystąpieniem do ustawiania nowej pozycji bikefitter sprawdzi i zapisze aktualne ustawienia Twojego roweru, następnie poprosi Cię, żebyś przejechał się chwilę w Twojej starej pozycji. Dzięki temu uda się ustalić punkt wyjściowy do pracy nad nowym ustawieniem roweru.

Ustawienie nowej pozycji — ustawienie nowej pozycji na rowerze składa się z kilkunastu kroków obejmujących między innymi — ustawienie pozycji bloków w butach, dobranie wkładek do butów, dobranie siodełka odpowiedniego do szerokości guzów kulszowych oraz stylu jazdy, ustawienie siodełka (góra-dół, przód-tył), dobranie długości oraz kąta mostka, ustawienie wysokości i rotacji kierownicy, ustawienie pozycji klamkomanetek, dobranie odpowiedniej długości korby.

W przypadku fittingu roweru TT dużą uwagę poświęca się ustawieniu przystawki czasowej. Po ustawieniu nowej pozycji Twój rower zostanie ponownie zmierzony a wszystkie parametry dokładnie zapisane.

Zalecenia — po ustawieniu nowej pozycji otrzymasz od naszego fittera kartkę z zaleceniami obejmującymi ćwiczenia wzmacniające i rozciągające. To bardzo ważne, aby poza ustawieniem nowej pozycji pamiętać o wzmocnieniu i rozciągnięciu odpowiednich grup mięśniowych. Nawet najlepsza pozycja nie pomoże, jeśli Twoje mięśnie nie pracują prawidłowo.

Wizyta kontrolna — po przejechaniu około 300 kilometrów w nowej pozycji należy umówić się na wizytę kontrolną, w celu sprawdzenia jak ciało reaguje na ustawienie roweru. Wizyta kontrolna w naszym studio jest darmowa.

bikefitting ćwiczenia dla kolarzy dopasowanie pozycji Warszawa

Jak przygotować się do bikefittingu?

Na spotkanie z fitterem powinieneś zabrać: czysty rower, buty, strój kolarski, ręcznik oraz bidon. Po zakończonej sesji bikefittingu będziesz mieć możliwość wzięcia prysznica. Jeżeli trenujesz, na 3 dni przed bikefittingiem nie powinieneś wykonywać obciążających treningów. Na półtorej godziny przed spotkaniem zjedz posiłek, podobnie jak przed treningiem.

Ile kosztuje bikefitting?

W Trirencie oferujemy dwie usługi bikefittingu. Bikefitting standard w cenie 649 zł przeznaczony dla kolarzy szosowych, gravelowych i zawodników ultra oraz bikefitting pro w cenie 899 zł przeznaczony dla triathlonistów i zawodników TT. W ofercie mamy również usługę testowania siodeł w cenie 99 zł, która jest dobrym punktem wyjściowym do poszukiwania komfortowej pozycji na rowerze. 

Chcesz poprawić swoją pozycję na rowerze lub masz pytania dotyczące bikefittingu? Nasz fitter Wojtek czeka na Twoją wiadomość: 

bikefitting@trirent.pl 

+48 695 180 413

Powiązane Produkty

BIKEFITTING Warszawa Trirent Gravel MTB Szosa

BIKEFITTING

649,00 zł

Aby umówić się na sesję bikefittingu skorzystaj z naszego systemu rezerwacji. 

Bon Prezentowy Trirent Bikefitting

Bon Prezentowy Na...

649,00 zł

Bon prezentowy Trirent na Bikefitting to doskonały prezent zarówno dla zaawansowanych kolarzy jak i tych dopiero zaczynających...

Rowerowa podróżniczka i jedna z osób odpowiedzialnych za projekt Babska Korba. Od niechcenia ściga się w zawodach ultra i czasem nawet udaje jej się stanąć na pudle. 

Pozostaw Komentarz